آموزش سئوی وردپرس با Yoast SEO

image آگوست, 2015 بدون نظر وردپرس, افزونه وردپرس

همان‌طور که می‌دانید مقوله سئوی وردپرس از موارد بسیار مهم در هر نوعی از وبسایت است که باید توجه شایانی به آن داشت. سئوی وردپرس دارای بخش‌های گسترده‌ای است که برای همگان قابل درک نیست اما به هر جهت باید تلاش کرد تا محتوای وبسایت را به گونه‌ای مناسب برای موتورهای جستجو بهینه کنیم تا بتوان قدمی در جهت بهبود جایگاه وبسایت برداشت. یکی از راه‌کارهای مناسب برای بهینه‌سازی محتوای وبسایت در وردپرس استفاده از افزونه‌های سئوی وردپرس است که در این میان افزونه Yoast SEO جایگاه ویژه‌ای را به خود اختصاص داده است و تقریبا می‌توان گفت در امر بهینه‌سازی همه چیز است. 

سئوی وردپرس

افزونه Yoast SEO مورد مناسبی برای ارزیابی عناصر سئوی داخلی است اما به این معنی نیست که پس از نصب آن کار تمام شده! این افزونه مواردی که از نظر موتورهای جستجو حائز اهمیت هستند را بررسی کرده و پیشنهادهایی در جهت بهبود آن‌ها ارائه می‌دهد. ویژگی بسیار خوب افزونه yoast seo این است که هم زمان با تهیه محتوا آن را بررسی می‌کند و در انتهای مقاله بخشی برای بهبود ارائه می‌دهد که نسبت به تغییرات محتوا واکنش داده و کاملاً پویا است.

امکانات افزونه Yoast SEO

  • مدیریت سایت مپ
  • بروزرسانی‌های مداوم
  • توابع قدرتمند
  • پشتیبانی قوی
  • حاوی نکات مورد نظر موتورهای جستجو برای سئوی محتوا
  • کنترل آدرس‌ها برای جلوگیری از ایجاد محتوای تکراری
  • امکان کنترل متاتگ‌ها
  • و…

نصب و راه‌اندازی افزونه

برای شروع کار افزونه سئو را از انتهای مقاله دانلود کرده و در پنل مدیریتی وردپرس به منوی افزونه‌ها و زیر منوی افزودن رجوع کنید. سپس اقدام به نصب و فعال‌سازی افزونه کنید. پس از فعال‌سازی منوی جدیدی تحت عنوان سئو به پنل مدیریتی وردپرس شما اضافه خواهد شد.

نکته: پس از فعال‌سازی افزونه، گزینه دسترسی سریع افزونه به ادمین بار اضافه خواهد شد که این موضوع واقعا برای همه خوشایند است. برای سهولت در پیکربندی افزونه می‌توانید از بخش پیکربندی گام به گام شروع به تنظیم افزونه کنید. نسخه جدید این افزونه به تفکیک بخش‌ها پرداخته و پیکربندی آن بسیار ساده‌تر شده است.

منوی سئوی وردپرس شامل شش زیر منو به شرح زیر است.

  1. عمومی: شامل بخش‌های تنظیمات عمومی و مشاهده اطلاعیه‌ها است.
  2. ظاهر جستجو: شامل تنظیمات نحوه نمایش محتوا است.
  3. میز فرمان جستجو: بخشی برای وارد کردن کد تاییدیه گوگل است. (چنانچه این بخش برایتان فعال نشد مشکلی نیست و سخت نگیرید! تغییری در روند شما ایجاد نخواهد کرد.)
  4. اجتماعی: بخشی برای کنترل و مدیریت شبکه‌های اجتماعی است.
  5. ابزارها: شامل ابزارهایی برای درون‌ریزی و برون‌بری اطلاعات سئوی وردپرس و تنظیمات فایل‌های اصلی است.
  6. فعال‌سازی نسخه پرمیوم: برای مشاهده ویژگی‌های نسخه پرمیوم و ارتقا از این بخش می‌توان کمک گرفت. تنظیمات را از زیر منوی اول شروع می‌کنیم.

زیر منوی اول: عمومی

تنظیمات را از زیر منوی عمومی شروع می‌کنیم. این بخش شامل سه سربرگ است.

  • پیشخوان
  • امکانات
  • ابزارهای وبمستر

نتیجه گیری

سئوی وردپرس بخش مهمی است که صاحبان وبسایت‌ها باید توجه ویژه‌ای به آن داشته باشند. سیستم مدیریت محتوای وردپرس نیز از این قاعده مستثنا نیست و وبسایت‌های طراحی‌شده با وردپرس نیز باید به این مقوله توجه کنند. خوشبختانه افزونه‌های متعددی در این زمینه طراحی و توسعه داده شده‌اند که از این میان افزونه Yoast SEO جزء برترین‌ها است.

شما با نصب این افزونه می‌توانید گامی محکم برای بهبود وضعیت وبسایت خود بگیرید. پس امتحانش کنید و اگر استفاده می‌کنید به نسخه جدید بروزرسانی کنید.

با مطالعه ویژگی‌های نسخه ۱۰ yoast seo بیشتر با آن آشنا شوید.
تغییرات نسخه ۱۱ افزونه Yoast SEO در وردپرس را حتما بخوانید.

برچسب ها

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *