دسامبر, 2019 بدون نظر هاستینگ, آموزش ها, سرور مجازی

مجازی سازی OpenVZ
مجازی سازی OpenVZ ساده ترین نوع مجازی سازی در لینوکس است که مجازی سازی در سطح سیستم عامل صورت میگیرد .
این بدان معناست که سیستم عامل اصلی به قطعات مجازی سرور مجازی تقسیم میشود و منابع به این سرورهای مجازی اختصاص می یابد.

در مجازی سازی OpenVZ دو نوع از اختصاص منابع با نام Dedicated و Burst تعریف میشود. منابع از نوع Dedicated منابع تضمین شده ای است که به سرور مجازی اختصاص می یابد. منابع Burst منابعی از سرور اصلی است که در صورت عدم استفاده و خالی بودن آن به یک سرور مجازی اختصاص خواهد یافت. به عبارتی منابعی که بصورت Burst به یک سرور مجازی اختصاص می یابد بصورت اجاره ای و موقتی بوده و باید به سرعت آزاد گردد تا در اختیار سایر سرورهای مجازی در داخل سرور اصلی اختصای یابد.

در این روش مجازی سازی به دلیل آنکه سیستم عامل کاملاْ بصورت منفک و جدانیست بنابراین قدرت و توان سرور صرف سیستم عامل های مختلف نشده و سرور میتواند با توان و سرعت بیشتری خدمات خود را به بخش های مجازی شده اختصاص دهد.

بنا براین در این روش مجازی سازی استفاده از منابع اصلی سرور  به دلیل استفاده کمتر به عنوان یک مزیت محسوب شده و مورد توجه قرار میگیرد.

به عنوان یکی از ویژگی های مجازی سازی و سرورمجازی باید بدانیم که مجازی سازی OpenVZ فقط قادر به بارگذاری و میزبانی سیستم عامل های لینوکس بوده و نمیتوان سیستم عاملی همچون ویندوز را بر روی این سرورهای مجازی قرار داد.

مجازی سازی KVM
این روش از مجازی سازی قادر به تفکیک کامل سرور های مجازی میباشد. در این مدل از مجازی سازی ما قادر به داشتن سرورهای مجازی کاملاْ منفک با قابلیت نصب سیستم عامل های مختلف همچون ویندوز هستیم و منابع سخت افزاری اختصاص یافته همچون تعداد هسته سی پی یو یا میزان حافظه RAM کاملاْ اختصاصی و در اختیار یک سرور مجازی خواهد بود.
این روش از مجازی سازی برای مدیران شبکه که قصد راه اندازی آن را دارند به دلیل استقلال کامل سرورهای مجازی از هر جنبه کمی پیچیده تر و راه اندازی و مدیریت آن دقیقتر و مشکل تر خواهد بود.

در ایران وب هاست سرورهای مجازی بر پایه KVM ارایه میشود تا کاربران دارای منابع اختصاصی مطمین و گارانتی شده باشند.

ایران وب هاست تاکنون بیش از صدها سرور مجازی با سیستم عامل های مختلف را در اختیار مشترکین خود قرار داده است.

برچسب ها

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *