دسامبر, 2019 بدون نظر موبایل و تلفن هوشمند, آموزش ها

البته که خرید یک گوشی هوشمند جدید خیلی هیجان انگیز است اما همیشه در همان ابتدا یک مرحله خسته کننده برای انتقال اطلاعات، برنامه ها، آهنگ ها، تصاویر و کانتکت های شما به گوشی هوشمند جدید وجود دارد. اما به لطف ابزار بکاپ گیری که برای اندروید طراحی شده است، دیگر دلیلی برای نگرانی انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی به گوشی جدید وجود ندارد و این پروسه به سادگی طی خواهد شد. در این مقاله روش های انتقال اطلاعات از گوشی قدیمی به گوشی جدید را برای شما توضیح خواهیم داد.

چگونه شماره مخاطبان را منتقل کنیم؟

با وجود راه های ارتباطی جدیدی که در حال حاضر وجود دارد، اما همچنان یکی از اصلی ترین راه های ارتباطی با دیگران از طریق شماره تماس است و این راه ارتباطی برای کاربران از اهمیت بالایی برخوردار است. خوشبختانه دوران تک تک نوشتن و انتقال دادن شماره مخاطبان به دستگاه جدید به سر رسیده و حالا روش هایی آسانی جایگزین آن شده است که در ادامه آن ها را شرح خواهیم داد.

انتقال مخاطبان از طریق همگام سازی حساب کاربری گوگل

این روش ساده ترین روش انتقال اطلاعات در گوشی های هوشمند است. بنابراین اگر شما قبلا تماس های خود را در حساب کاربری گوگل وارد کرده باشید می توانید با وارد شدن به حساب کربری گوگل خود در گوشی جدید به شماره مخاطبان در گوشی قدیمی دسترسی پیدا کنید. برای انجام چنین کاری در گوشی قدیمی خود با رفتن به Settings > Account > Google  همگام سازی مخاطبان یا Contacts Sync را روشن کنید.

اگر شما چند حساب کاربری گوگل دارید حساب کاربری که بیشتر مورد استفاده قرار می دهید را انتخاب کنید و یا حساب هاب کاربری خود را با هم ادغام کنید.

همگام سازی هرگونه اطلاعات با حساب کاربری گوگل یکی از بهترین استراتژی ها برای تهیه نسخه پشتیبان و انتقال اطلاعات است که می توان از آن استفاده کرد. این روش یک روش بسیار آسان و امن است که از طریق آن تغییر دستگاه و مدل آن هیچ اهمیتی ندارد و به راحتی امکان پذیر است.

انتقال مخاطبین از طریق کارت SD

اگر هر دو گوشی قدیمی و جدید شما از کارت SD پشتیبانی می کند می توانید اطلاعات تماس خود را با استفاده از کارت حافظه میکرو SD جابجا کنید. برای انجام این کار تنها لازم است که کارت میکرو SD خود را از گوشی قدیم به گوشی جدید انتقال دهید. برای انجام این کار ابتدا کانتکت های خود در گوشی قدیمی را باز کنید و به بخش import/export بروید. حالا اطلاعات خود را بر روی کارت SD ذخیره کنید.

سپس کارت SD را وارد گوشی جدید کنید و برای پیدا کردن اطلاعات به منو دستورالعمل بروید و از کانتکت های خود استفاده کنید. تنها ایراد این روش این است که احتمال وجود شماره تماس های تکراری وجود دارد به خصوص اینکه اگر گوشی خود را با گوگل همگام سازی کرده باشید.

انتقال مخاطبین از طریق حافظه داخلی

این روش تقریبا شبیه به روش انتقال اطلاعات توسط کارت SD است. با این تفاوت که به جای انتقال اطلاعات به کارت میکرو SD اطلاعات مورد نظر خود را به حافظه داخلی انتقال می دهید. سپس با اتصال گوشی قدیمی به کامپیوتر شخصی و انتقال اطلاعات به آن می توانید فایل ها را ابتدا در سیستم ذخیره کنید و پس از آن با اتصال گوشی جدید به کامپیوتر اطاعات را به آن انتقال دهید. بنابراین اطلاعات مورد نظر خود را در گوشی قدیمی در محلی از حافظه داخلی ذخیره کنید که پیدا کردن آن برای انتقال به دستگاه جدید آسان باشد. فایل مورد نظر خود را از کامپیوتر کپی کنید و به دستگاه جدید انتقال دهید. پس از انتقال اطلاعات به گوشی جدید این اطلاعات را می توانید با رفتن به address book > import on your new phone و انتخاب حافظه داخلی پیدا کنید. با باز کردن آن اطلاعات را به لیست خود اضافه کنید.

انتقال مخاطبین از طریق سیم کارت

اگر می خواهید گوشی خود را عوض کنید می توانید به طریق قدیمی و نگهداشتن سیم کارت شماره هایی که بر روی سیم کارت ذخیره کرده اید را به گوشی جدید انتقال دهید. برای این کار ابتدا شماره مخاطبین خود را بر روی سیم کارت ذخیره کنید و سپس آن را داخل گوشی جدید قرار دهید.

نکته مهم در مورد این روش، محدودیت آن است. هر سیم کارت ماکسیمم تا ۲۰۰ شماره تماس مخاطبین را می تواند در خود ذخیره کند لازم به ذکر است مشکلات دیگری هم وجود دارد برای مثال اندروید لالیپاپ از انتقال شماره ها به دستگاه پشتیبانی نمی کند. به علاوه اینکه با انتقال شماره ها از سیم کارت احتمال تکراری بودن شماره ها وجود دارد. یکی دیگر از مشکلات محدود بودن ظرفیت سیم کارت گوشی جدید برای پشتیبانی از شماره ها است. بنابراین این روش باید آخرین روشی باشد که از آن برای انتقال شماره مخاطبین استفاده می کنید.

انتقال شماره مخاطبین از آیفون به اندروید

اصلا جای تعجب نیست که انتقال اطلاعات به دستگاه رقبا کار آسانی نباشد. اما انتقال اطلاعات مربوط به تماس مخاطبین بین دو دستگاه آیفون و اندروید کار آسانی است. یکی از راه های ساده برای این کار همگام سازی جی میل، تقویم، اطلاعات تماس در گوشی قدیمی است. با این کار می توان به راحتی به شماره مخاطبین در دستگاه اندرویدی دسترسی داشت.

بنابراین اگر شما در گوشی آیفون خود یک حساب کاربری گوگل داشته باشید اطلاعات مربوط به ایمیل ها، تقویم در گوشی جدید ظاهر خواهد شد. پس حتما در گوشی آیفون حساب کاربری گوگل خود را از طریق Synchronize Google Accounts در بخش تنظیمات فعال کنید.

انتقال شماره مخاطبین از اندروید به آیفون

اگر تصمیم گرفتید که به جای گوشی اندروید، آیفون را تجربه کنید برای انتقال شماره مخاطبین می توانید از روش های متفاوتی استفاده کنید. برای مثال می توانید در گوشی آیفون خود با رفتن به Accounts > Add account  لیست گوگل را بیابید و از این طریق ایمیل، تماس ها و تقویم خود را پیدا کنید.

روش دیگر اینکه، اپل برای انتقال برنامه ها به سیستم عامل IOS نرم افزار خود را طراحی کره است که که می توانید با دانلود آن اطلاعات خود را از گوشی اندرویدی خود به اسمارتفون آیفون خود انتقال دهید که می توانید این برنامه را از طریق همین لینک دانلود کنید.

انتقال تلفن مخاطبان گوشی بر اساس سازندگان گوشی هوشمند

بسیاری از سازندگان گوشی های هوشمند راه حل های خود را برای انتقال اطلاعات از گوشی دیگر به دستگاها های خود را ارائه داده اند که در ادامه آن ها را برای شما ذکر خواهیم کرد.

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *