ژانویه, 2020 بدون نظر آموزش ها, دوربین مدابسته

راه اندازی یک DVR Hikvision برای ضبط و نظارت پایه معمولا یک کار سریع است که بیش از ۱۰ دقیقه طول نمی کشد، در صورتی که دوربین های خود را نصب کرده اید و به DVR متصل شده اید. بگذارید درباره پیکربندی صحبت کنیم.

نصب دیسک سخت DVR

قبل از تنظیم DVR برای شروع ضبط دوربین های خود، لازم است که یک هارد دیسک (HDD) نصب شده باشد.

شما فقط باید ضبط را باز کنید تا دیسک سخت را نصب کنید و کابل های قدرت و داده را وصل کنید. این فرایند آسان است که نیاز به مهارت های فنی ندارد.

==> برای اطمینان از اینکه ظرفیت ذخیره سازی HDD شما کافی است، من بسیار به شما توصیه می کنم که مقاله را مطالعه کنید: محاسبه ذخیره سازی دوربین مدار بسته با فرمول و مثال (گام به گام) برای درک بهتر عوامل فیزیکی که باید مورد توجه قرار گیرند، و همچنین توصیه می کنم مقاله را مطالعه کنید: .

مهم: شما باید از هارد دیسک Surveillance استفاده کنید که برای کار با ضبط ها طراحی شده است. دیسک های من از Seagate و Western Digital را توصیه می کنم .

اتصالات دستگاه دی وی ار DVR هایک ویژن

خوب، شما باید تمام دوربین های آنالوگ خود را نصب کرده و به دی وی ار وصل کنید، همانطور که در تصویر بعدی نشان داده شده است، فقط اطمینان حاصل کنید که از کابل ها و اتصالات کواکسیال خوب استفاده می کنید و دی وی ار DVR به وسیله خروجی HDMI یا VGA به مانیتور وصل شده است.

حداقل شما باید دستگاه دی وی آر هایک ویژن خود را به صورت محلی اجرا کنید. همانطور که در تصویر دیده می شود کابل HDMI در حال استفاده است، همچنین شما می توانید از یک مانیتور VGA استفاده کنید، اگر چه دیگر توصیه نمی شود.

تنظیم Hikvision DVR

پس از نصب HDD و اتصال کابل، وقت آن است که دستگاه دی وی آر هایک ویژن خود را راه اندازی کنید. تمام پیکربندی با استفاده از ماوس انجام می شود که می تواند یک منو را در صفحه مانیتور کنترل کند. اطمینان حاصل کنید که یک ماوس USB متصل شده است.

جهت اتصال هارد دیسک به دی وی آر DVR را بررسی کنید

اولین چیزی که باید انجام دهید این است که مطمئن شوید HDD به درستی نصب شده است. فقط با کلیک راست روی دکمه روی صفحه کلیک کنید و ” منو ” را انتخاب کنید .

روی دکمه HDD کلیک کنید تا تنظیمات هارد دیسک درایو را باز کنید

HDD باید در منو ظاهر شود. شما باید آن را فرمت کنید تا مطمئن شوید که برای ضبط فیلم آماده است. کادر انتخاب را انتخاب کرده و روی ” Init ” کلیک کنید.

یک پیام بر روی صفحه نمایش داده می شود تا شما را مطلع کند که تمام داده ها از هارد حذف خواهند شد. شما فقط باید روی OK کلیک کنید تا ادامه یابد.

فرمت کردن هارد دستگاه دی وی آر و همه چیز آماده برای ضبط است.

تاریخ و زمان را تنظیم کنید

دستگاه دی وی آر هایک ویژن شما برای ضبط آماده است، اما شما نمی خواهید تاریخ و زمان اشتباه خود را در فیلم خود داشته باشید، درست است؟ بنابراین شما باید تاریخ و زمان را پیکربندی کنید.

این یک فرآیند ساده است، فقط منوی پیکربندی را باز کنید …

فرمت تاریخ درست را انتخاب کرده و تاریخ و زمان را تنظیم کنید.

در حال حاضر دستگاه دی وی آر هایک ویژن شما می توانید تمام دوربین ها را با تاریخ و زمان صحیح ضبط کنید تا بتوانید فیلم ها را هنگامی که چیزی اتفاق می افتد جستجو کنید

دوربین را پیکربندی کنید

مهم است که دوربین ها را پیکربندی کنید تا مطمئن شوید که آنها به کانال صحیح وصل شده اند و همچنین بهترین کیفیت ممکن را داشته باشند.

دستگاه دی وی آر هایک ویژن اجازه می دهد تا هر دوربین را به صورت جداگانه تنظیم کنید :

– تکنولوژی که از HD-TVI، HT-CVI، AHD، CVBS یا IP استفاده می کند؛

– اطلاعاتی که روی صفحه نمایش داده می شود (روی صفحه نمایش)؛

– روشنایی، اشباع، کنتراست، رنگ، شفافیت و انسداد.

– کنترل PTZ و تشخیص حرکت.

گزینه های بیشتری وجود دارد، اما تمرکز این مقاله به دلیل این واقعیت است که من می خواهم پوشش تنها موارد ضروری شما را برای راه اندازی Hikvsion DVR آماده برای ضبط فیلم است.

==> برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد انواع فن آوری دوربین ها، لطفا مقاله را مطالعه کنید: HD-TVI، HD-CVI، و AHD مقایسه کنید. شما همچنین می توانید در مورد دوربین PTZ در مقاله بیشتر بدانید: دوربین PTZ چیست؟

خوب، بیایید نگاهی به پیکربندی دوربین، منو دوربین باز کنیم.

همانطور که در بالا توضیح داده شد، نوع تکنولوژی دوربین شما استفاده می شود، گزینه های TVI، AHD، CVBS یا دوربین های IP (برای این مدل DVR).

اگر شما از دوربین های هایک ویژن استفاده می کنید، تکنولوژی پیش فرض HD-TVI است، دوربین های سامسونگ فن آوری پیش فرض AHD هستند، دوربین های با رزولوشن پایین CVBS هستند.

اطمینان حاصل کنید که تکنولوژی دوربین های خود را استفاده کنید و جعبه ها را بررسی کنید.

مرحله بعدی پیکربندی OSD (روی صفحه نمایش) است که برخی از اطلاعات مانند تاریخ / زمان و نام دوربین بر روی صفحه نمایش را نشان می دهد.

تنظیم بسیار ساده است، فقط دوربین ها را انتخاب کرده و اطلاعاتی را که می خواهید روی صفحه نمایش داده شود را بررسی کنید و نام دوربین را تغییر دهید.

در منوی « تصویر » می توانید دوربین را روشنایی، اشباع، کنتراست، رنگ، شفافیت و انسداد تنظیم کنید تا کیفیت تصویر بهتر را بدست آورید

اگر از دوربین PTZ (Pan Tilt Zoom) استفاده می کنید، فقط منو را باز کنید تا پارامترهای مورد نیازتان را تنظیم کنید. در غیر این صورت، فقط این منو را نادیده بگیرید

و در نهایت، منو ” حرکت ” را باز کنید تا تشخیص حرکت دوربین را تنظیم کنید.

دی وی آر های هایک ویژن می توانند تصویری را که از دوربین گرفته می شود، برای بررسی اینکه آیا حرکت در سناریو وجود دارد، تحلیل می کند. شما می توانید منطقه ای را که می خواهید حرکت را شناسایی کرده و تنظیمات دیگری مانند حساسیت، این ها چیزهای اساسی است که شما باید برای راه اندازی، دستگاه DVR چک کنید اگر شما می خواهید، اما در حال حاضر اجازه دهید حرکت به مرحله بعدی … ضبط.

تنظیم ضبط دستگاه دی وی آر هایک ویژن

راه اندازی ضبط دستگاه دی وی آر هایک ویژن بسیار ساده است، شما فقط باید دوربین ها را انتخاب کرده و انتخاب کنید که چگونه می خواهید آنها را ضبط کنید.

برای باز کردن صفحه تنظیمات ضبط روی دکمه ضبط کلیک کنید.

شما می توانید ضبط پیوسته یا حرکت را در میان گزینه های دیگر انتخاب کنید، حرکت را انتخاب کنید تا ویدئو را از دوربین ضبط کند تنها زمانی که حرکت دوربین در مقابل دوربین وجود دارد، این می تواند فضای دیسک شما را ذخیره کند.

به یاد داشته باشید حرکت دوربین را همانطور که در مرحله قبلی مشاهده کردید تنظیم کنید، در غیر این صورت دوربین ضبط نخواهد شد. شما می توانید زمانی که دوربین توسط آیکون است که در صفحه نمایش داده می شود را مشاهده کنید.

پخش دستگاه دی وی آر هایک ویژن

اگر تنظیم برای Hikvision DVR شما صحیح باشد، باید قادر به پخش فیلم های ضبط شده باشید. فقط روی صفحه کلیک راست کرده و ” Playback ” را انتخاب کنید.

در منوی پخش، شما می توانید دوربین، تاریخ و زمان مورد نظر برای پخش را انتخاب کنید. شما می توانید رنگ هایی را که ضبط مستمر یا رویداد را نشان می دهند را مشاهده کنید.

درباره دستگاه دی وی آر هایک ویژن بیشتر بدانید

خوب، این مقاله پایه ای برای نصب Hikvision DVR است.این مقاله و اطلاعات به اندازه کافی برای پیکربندی یک سیستم و راه اندازی اولیه کافی می باشد، اما برای درک بیشتر در مورد پیکربندی پیشرفته و از راه دور برای دسترسی به DVR از طریق اینترنت ضروری است مقاله بعدی ما رو دنبال کنید.

برچسب ها

Leave a Reply

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *